Ke Asapkoyan2u

02 Ogos 2010

Pokok Duit (Kayu Gaharu)




Kini pengusaha pokok gaharu di Sungai Asap mampu tersenyum lebar apabila harga sekilogram gred super mencecah lebih RM40k. Ini dengan adanya teknologi inokulasi yang dihasilkan oleh Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi (MOSTI).


2 ulasan:

  1. Kepada pembaca sekalian...saya tidak pernah tahu dari mana saudara Oyau Abing mendapat maklumat harga gaharu sampai RM40 ribu/kg. Jika ada sumber itu, di mana? siapa? Di luar negara memang benar kot? Tapi di Asap tidak lagi...Kalau harga ini betul saya percaya ramai yang sanggup buat apa saja demi wang...beware of yur information...Thanks

    BalasPadam
  2. Kamu boleh dapatkan maklumat lanjut dengan cari keratan akhbar Utusan Malaysia. Amai Lancau tidak tahu maklumat ini mgkn.

    Kita bekerjasama dgn Kementerian Sains Teknologi Dan Inovasi (MOSTI) akan menjayakan projek ini di sungai Asap. Semua Orang di asap sudah kita bawa bermesyuarat. Tiada bayaran...percuma untuk menyertai. Kerana ini projek KERAJAAN melalui AKDC.

    Akhir Bulan September 2010 ini kita akan bawa Pegawai MOSTI untuk mula Injektion Pokok gaharu kita yang ada di sekitar asap....PERCUMA!!!!

    BalasPadam

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...