Ke Asapkoyan2u

11 Julai 2011

MATI DI PERHIMPUNAN HARAM: SALAH SIAPA!!??





Memang jahat kan bila FRU Sembur dengan Gas Pemedih Mata, Memang tak Berhati Perut kan? Gomo pun rasa kasihan dengan mangsa yang meninggal dunia ni. Tapi nak buat macam mana dia dah pun Mati meninggalkan kita semua.



Video di atas ini menjelaskan kenapa FRU Sembur GAS Pemedih Mata dan menyebabkan ada yang Mati sesak Nafas. Jika tidak ada provokasi dari pihak pendemo semalam tidak akan ada yang di sembur dengan Gas Pemedih Mata.

Pihak Polis terutamanya FRU menjalankan tanggungjawap mereka dalam menguatkuasakan Undang Undang dan menjaga keselamatan Awam. Walaupun dalam masa mereka menjaga kita nyawa mereka di dalam bahaya.

Pihak Polis tak tahu pun pakcik tu Sakit, lain lah kat Baju dia pakai tu Tulis "SAYA SAKIT"

Semalam ada lagi Ehsan belas kasihan tetapi bila Abang Pakcik ni keluarkan kenyataan "Salahkan Pihak Polis atas kematian Allahyarham Baharudin Ahmad" memang sudah agak melampau.

"Abang kepada Baharuddin Ahmad, seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang meninggal dunia semalam, mempersalahkan kematian mangsa adalah akibat sikap “kejam” pihak polis.

Kassim Ahmad, 72, memberitahu The Malaysian Insider bahawa Baharuddin mati kerana polis tidak memberikannya bantuan perubatan dengan segera sebaik sahaja Allahyarham pengsan akibat terkena air berasid dan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh pasukan keselamatan.

“(Mereka) ada meminta polis agar membantu menghantar dia ke hospital tetapi mereka enggan. Jadi mereka menunggu satu setengah jam sebelum sebuah van datang,” katanya.

“Ramai yang cuba menyelamatkan dia... jika dia diberikan bantuan oksigen, dia kemungkinan masih hidup hari ini,” kata Kassim"



Petikan The Malaysian Insider




Ini Cara Aman Berdemo?

Buat pakcik kasim Ahmad, Harap pakcik tanya kepada pihak BERSIH kenapa mereka tidak bersiap sedia dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku? Mereka berkempen Bersih agar pendemo membawa barang keperluan sahaja, Garam mesti di bawa dan Kad Pengenalan sahaja perlu di bawa.

Pakcik Kassim Ahmad tahu atau tidak bahawa mereka pihak BERSIH tidak pernah sama sekali menjelaskan kepada peserta akan soal soal keselamatan? Cara cara merawat mangsa yang mungkin mengalami kecederaan sewaktu berdemo juga tidak pernah mereka nyatakan.

Paling penting pekara yang perlu Pakcik Kassim Ahmad dan seluruh keluarga Arwah fikirkan ialah apa yang berlaku semalam adalah Demo Haram dan bukan lah aktiviti Sukaneka yang mana pasukan perubatan disediakan pihak Polis disetiap lokasi Demo. Demo tersebut adalah Haram dan tidak dibenarkan untuk diadakan.

Pakcik Kassim Ahmad menemplak pihak Polis kerana tidak menghulurkan bantuan, apakah Pakcik Kassim lupa pihak Polis sudah cuba menyelamatkan Nyawa Adik Pakcik Kassim agar berundur dan pulang sahaja ke rumah dan usah menyertai Demo haram tersebut. Namun Degil dan Engkar arahan pihak Polis.

Malah ramai yang terlepas pandang bahawa pihak POLIS lah yang menghubungi pasukan Perubatan dan pihak SB lah yang memberikan rawatan sementara pasukan perubatan Ambulans tiba.


Pasukan Perubatan PDRM Di Pulapol Semalam

Buat Rakyat Malaysia Khusunya puak Pakatan Pembangkang, Tanya dalam diri anda semua kenapa pihak BERSIH yang merupakan penganjur pada Demo Semalam tidak menyediakan satu Pasukan Perubatan bagi merawat mangsa mangsa yang mungkin cedera akibat dari aktiviti Demo yang berlaku.


KENAPA BERSIH TIDAK SEDIAKAN PASUKAN PERUBATAN?

Mereka pemimpin Pakatan Pembangkang menginap di Hotel 5 Bintang dan siap dengan pengawal Keselamatan dan para pengikut nya. Mereka siap segala galanya sampaikan Tuala Lap peluh pun di sediakan pembantu yang mengikuti mereka. Air Mineral yang mereka nak minum pun pengikut yang bawa. Apakah semua para penyokong Pakatan Pembangkang sedar hal ini?

Apalah sangat jika benar Pakatan Pembangkang benar benar Sayangkan Rakyat, Sayangkan para pendemo yang bersama mereka menyediakan pasukan Perubatan. Jika mereka Pakatan pembangkang boleh menyediakan Khidmat Guaman Percuma dan Wang jamin kepada yang di tangkap apatah sangat dengan Pasukan Perubatan?

Ini lah pekara pokok yang perlu setiap dari Rakyat Malaysia fikir dan renungkan. Matlamat mereka Pakatan Pembangkang sememangnya ingin ada Pendemo yang Cedera, Mati dan sebagainya pada hari tersebut. Ini memberikan keuntungan kepada mereka bagi menaikkan sentimen membenci Polis dan seterusnya Kerajaan Barisan Nasional.

Buat Pakcik Kassim Ahmad dan keluarga kepada Arwah, Gomo ucapkan takziah di atas apa yang berlaku. Bukan niat nak menghina tetapi nak menyedarkan kepada seluruh keluarga Arwah bahawa Arwah bukan mati sebagai seorang pejuang tetapi Arwah Mati dalam keadaan yang sia sia.

Arwah Tidak lebih dari Boneka Politik Pakatan Pembangkang Yang Akan Di Gunakan Sepanjang Masa. Percayalah............

SUMBER: papagomo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...