Ke Asapkoyan2u

09 November 2012

LAGI LYNAS: LGE MENANGIS DI MAHKAMAH, PEKERJA LYNAS GEMBIRA!!?


lynas menang dalam kes mereka di mahkamah semalam.

setelah hampir setahun di lanyak puak komunis DAP laknatullah, dibantu oleh penyangak pas haram jadah akhirnya lynas sudah boleh memulakan operasi.

aku melihat foto di atas. pekerja lynas yang majoritinya melayu berdoa tanda kesyukuran atas keputusan.

yang mengetuai doa pulak nampak macam karkun.

aku yakin pekerja lynas majoriti melayu ni akan bersungguh-sungguh menjayakan lynas di samping menidakkan segala tohmahan dan fitnah yang dap laknatullah lemparkan.

dari tangan yang berdoa, satu keluarga di atas akan dapat makan.

harap anak-anak dan penyokong pas tak apply kerja di lynas. 


KUANTAN 8 Nov. - Keputusan Mahkamah Tinggi di sini, yang membenarkan Lynas Advanced Material Plant (LAMP) beroperasi disambut dengan doa dan air mata kesyukuran oleh pekerja syarikat itu yang berhimpun di pekarangan Kompleks Mahkamah Kuantan sejak awal pagi ini.

Kumpulan pekerja dan penyokong Lynas kira-kira 500 orang yang rata-ratanya beragama Islam itu turut berulang kali melaungkan takbir sebagai tanda meraikan kejayaan sebaik sahaja dimaklumkan keputusan Hakim, Datuk Mariana Yahya yang memihak LAMP.

Dalam masa sama, suasana menjadi sayu seketika apabila ada dalam kalangan pekerja LAMP menangis dan menadah tangan berdoa tanda bersyukur kepada Allah SWT di atas keputusan itu yang sekali gus menjamin periuk nasi mereka tidak terjejas.

Senyuman dan keceriaan juga jelas terpancar di wajah setiap daripada mereka berikutan loji memproses nadir bumi itu akhirnya dibenarkan beroperasi sekali gus meninggalkan segala kegelisahan sebelum ini berhubung kedudukan LAMP yang ditentang pihak anti-Lynas melalui pelbagai usaha.
baca lebih lanjut:  Gerakan Anti PKR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...