Ke Asapkoyan2u

27 Februari 2013

ANWAR AKAN JADI PM LAHAD DATU BERSULTANKAN SULTAN JAMALULU KIRAM!!!???



Pasukan bersenjata yang di percayai kumpulan pengikut Sultan Sulu JAMALUL KIRAM III berkeras tidak akan meninggalkan Lahad Datu sehingga permintaan mereka di tunaikan oleh kerajaan Malaysia Dan Filiphina.

Menurut laporan, kumpulan ini lebih kurang dalam 130 orang dan 30 orang yang bersenjata. 

Kumpulan ini juga dikaitan dengan permainan politik si pengacau kemananan Negara.. Tahu-tahulah ya. PengKhianat!!!

Namun cita-cita ini tidak mungkin akan kesampaian kerana kumpulan ini telah pun diberi amaran keras oleh Pihak Kerajaan Philipina.

Sultan Sulu bakal dihadapkan ke mahkamah dan mungkin dipenjara sehingga 12 tahun sekiranya sabit kesalahan kerana menghasut pengikutnya untuk pergi berperang. Menurut laporan yang diterima, Sultan Sulu hendaklah membawa pengikutnya hidup dalam keadaan aman dan sejahtera.

Setakat ini belum lagi mendapat jalan putus untuk mengakhiri krisis di Lahad Datu.  Kerajaan Filipina telah menghantar bot untuk membawa askar Sultan Sulu ini kembali ke Filipina secara aman.  Inilah yang akan berlaku sekiranya pemimpin tidak bersama kerajaan.  Rakyat sendiri akan binasa akibat tindakan pemimpin mereka yang terburu-buru dan sentiasa tamak mengikut nafsu.   Pengikut Sultan Sulu tidak mampu memilih kerana Kesultanan Sulu mengikut zuriat tetapi kita sebagai rakyat Malaysia boleh memilih untuk mengundi Perdana Menteri dan juga menteri-menteri kabinet yang lain. 
Jangan tersalah pilih agar kita tidak diarahkan menceroboh negara jiran dengan sewenang-wenangnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...