Ke Asapkoyan2u

06 Mei 2011

RASISNYA GUAN ENG!!!





Rasis chauvanist ultra kiasu DAP apabila berkuasa sering kali akan mengabaikan kepentingan rakan mereka didalam pakatan.

Apa yang dicanangkan sebelum ini kononnya ada kesepakatan sebenarnya hanyalah retorik semata mata.Mempergunakan rakan didalam pakatan untuk kepentingan matlamat politik adalah agenda utama parti DAP.

Kita dapat melihat bagaimana DAP membelakangkan parti lain didalam pakatan didalam pembentukan kabinet bayangan di Sarawak.Keputusan yang dibuat seolah olah hanya DAP sahaja yang berhak menentukan siapa yang patut menjadi wakil didalam kabinet bayangan mereka di Sarawak.Walaupun kabinet bayangan hanyalah sekadar mimpi basah pakatan,namun didalam mimpi pakatan terserlah siapa yang lebih dominan dan menjadi abang besar didalam pakatan.

Wong Ho Leng ketua pembangkang di Sarawak telah membelakangkan kepentingan rakan pakatan apabila mengumumkan kabinet banyangan tanpa berunding bersama Baru Bian dari PKR. Tindakan tersebut telah mencetuskan konflik baru apabila Baru Bian sebagai pengerusi PKR negeri menolak mentah mentah cadangan yang dikeluarkan oleh Wong Ho Leng.

DAP berkeras dengan kabinet bayangan tersebut memandangkan mereka berasa lebih berkuasa berbanding daripada rakan didalam pakatan.

Adalah tidak mengejutkan bagaimana PAS yang dahulunya begitu konsisten didalam perjuangan mereka beralih arah dan menjadi pencacai dan penjilat tegar DAP.Sikap ultra kiasu memang tidak dapat dibuang daripada DAP.Hanya yang lemah dan pak turut saja akan menjadi pencacai mereka.

DAP bakal mengantikan PAS,realitinya sedang berlaku sekarang ini.Hinggakan kalangan pemimpin PAS didalam kelompok erdorgan begitu teruja dengan pendekatan DAP hingga membayangkan satu hari nanti pasti akan wujud hibrid DAP didalam PAS.

Pisau kata " Di Penang,Guan Eng sebagai orang luar melantik diri sendiri untuk menjadi Ketua Menteri,sedangkan pengerusi DAP negeri adalah orang lain..."

SUMBER: pisau.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...