Ke Asapkoyan2u

25 Januari 2013

PRU-13: TOLAK PARTI LUAR KE SARAWAK!!!

Rakyat Sarawak diingat agar sentiasa berwaspada dengan janji-janji kosong yang cuba ditaburkan oleh Parti-Parti luar dari Bumi Kenyalang yang tengah meliur untuk menguasai Sarawak ini.

Sarawak untuk Sarawak!!! Kita sendiri mampu untuk mentadbir negeri ini dengan acuan kita sendiri, buat apa nak serahkan kuasa itu kepada Parti Politik Luar.

Jika dilihat, pelbagai muslihat sedang di catur oleh kuasa-kuasa luar untuk mendakapi Negeri Sarawak. Namun kecekapan dan kepintaran serta kesatuan rakyat anak Sarawak masih lagi mampu mengatasi segalanya.

Pada PRU-13, taktik utama Parti Luar adalah JANJI kepada pihak tertentu disarawak untuk berkuasa!!

Senang cerita, JIKA PAKATAN MENANG DI SARAWAK BARU BIAN AKAN MENJADI KETUA MENTERI ORANG ULU PERTAMA!!!???

Dengan janji ini maka Orang Ulu dan Orang Dayak cuba bekerja keras untuk mendapatkan cita-cita itu tanpa memikirkan kesan jangka panjangnya kepada Negeri ini. 

Sebaliknya kita harus sedar, dengan MENANGnya PAKATAN DI SARAWAK, Makan pemerintahan semuanya akan balik ke Malaya kerana semua Parti ini berpangkalan di Malaya. Maka tiada lagi Parti Politik tempatan yang ditubuhkan oleh anak jati Bumi Kenyalang seperti hari ini.

Jika Pakatan Rakyat benar Ikhlas dalam perkongsian Kuasa Politik, mereka sepatunya mempunyai Parti Politik Sarawak yang di pimpin oleh anak Sarawak sendiri.

INGAT!!! Jangan gadaikan Negeri ini kepada Politik Luar!!! Sokonglah Parti-Parti yang ada disarawak Samada anda penyokong Kerajaan dan Pembankang.
 
Janga kerana nak gilaka Kuasa dan Harta, Bangsa tergadai!!!

Ingat!!   JANGAN HENDAK MEMELUK GUNUNG JIKA TANGAN TAK SAMPAI, JANGAN CUBA LAUT DALAM JIKA KAIL PANJANG SEJENGKAL!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...