Ke Asapkoyan2u

01 Ogos 2012

KERAJAAN HUDUD: DAP TERGAMAM BILA ANWAR BERKATA PAK NIK NYANYUK!!!

Karenah Nik Aziz yang bermain tarik tali berkaitan Hukum Hudud dilihat semakin tidak terkawal. Diktator PAS itu dilihat mencerminkan ketakutan terhadap karier politik peribadi beliau di Kelantan tatkala bertukar2 prinsip dalam melaksanakan Hukum Hudud di Negeri tersebut.

Jika dilihat kronologi kenyataan beliau, ianya jelas menggambarkan kegelisahan PAS Kelantan dalam mempertahankan prinsip Hukum Hudud menerusi gabungan Pakatan. Nik Aziz pernah bertelagah dengan Pengerusi DAP Karpal Singh berkaitan Hukum Hudud. 
Setelah itu beliau menarik semula kenyataan tersebut menerusi rundingan bersama Anwar yang mahu beliau 'menangguhkan seketika' isu tersebut bagi memfokuskan matlamat menuju ke Putrajaya.

Nik Aziz kembali bercakap soal Hudud susulan cadangan UMNO Johor menerusi kenyataan salah seorang ADUN Parti itu di Negeri tersebut yang mahu Johor dijadikan Negeri Pertama melaksanakan Hukum tersebut.

Nik Aziz didakwa tidak mahu dilihat tergugat dalam menyatakan prinsip politik peribadi akibat kenyataan ADUN UMNO Johor tersebut. Malah beliau mendakwa sanggup bekerjasama dengan UMNO dalam membentuk Kerajaan menerusi Hukum Syariah itu.

Nik Aziz kemudiannya disekat dengan kenyataan beberapa Pimpinan Parasit PAS yang tegas menolak kerjasama dengan UMNO walaupun mahu melaksanakan Hukum itu. Malah salah seorang dari Pemimpin Parasit menjelaskan PAS sanggup bersama DAP walaupun UMNO melaksanakan Hukum yang satu ketika dahulu menjadi perjuangan paling utama PAS.

Kini Nik Aziz kembali menyatakan isu berkenaan secara terbuka. Ianya dilihat bakal memecahbelahkan Pakatan. Akan tetapi salah seorang Pemimpin DAP menafikannya. Kerana beliau didakwa merujuk respons terbaru Anwar berkaitan kenyataan Nik Aziz itu.


"You tell DAP's Leader just ignore him. Nik Aziz getting old. Sudah nyanyuk. Tak lama lagi la tu". 
Anwar Ibrahim
gelombang-rakyat.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...