Ke Asapkoyan2u

08 November 2012

PERAMPOK BERTOPENG DI LAPOK MIRI LARIKAN RM1.3 JUTA DALAM 5 MINIT!!

BELURU: Sebuah syarikat kontraktor kepada syarikat minyak dan gas kerugian RM1.35 juta setelah dirompak oleh sekumpulan lelaki berto­peng yang bersenjatakan se­napang patah dalam kejadian yang berlaku di KM8 Jalan Beluru-Long Lapok, Bakong di sini, petang semalam.Menurut sumber, sebelum kejadian sekitar jam 3 petang itu, empat kakitangan syari­kat kontraktor terbabit yang menaiki sebuah kenderaan jenis Hilux (double-cab) berwarna biru milik syarikat, sedang dalam perjalanan dari pejabat di Kem 8, Bintulu menuju ke Kem 6 di Tinjar, Lapok dengan membawa wang tunai berjumlah lebih RM1.35 juta.

Difahamkan, wang itu adalah untuk membayar gaji para pekerja syarikat kontrak­tor terbabit.
Setiba di tempat kejadian, kenderaan yang dinaiki keem­pat-empat mangsa telah dip­intas oleh sebuah kenderaan jenis Hilux Mitsubshi Triton berwarna perak yang dinaiki antara tujuh dan lapan orang lelaki bertopeng sambil dua daripada suspek masing-mas­ing mengacukan senapang patah ke arah kenderaan mangsa.

Sejurus memintas, kereta suspek berhenti di hadapan kereta mangsa sehingga me­maksa mangsa memberhen­tikan kenderaan mereka.

Kemudian, tiga hingga empat daripada perompak terbabit keluar dari kenderaan mereka sambil menuju ke arah kereta mangsa, manakala dua lagi terus mengacukan sena­pang patah ke arah mereka.
Perompak terbabit kemu­dian merampas beberapa beg berisi wang berjumlah RM1.35 juta yang disimpan di bahagian belakang kenderaan sebelum melarikan diri.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Baram, Deputi Su­perintenden (DSP) Abu Bakar Mokhtar ketika dihubungi lewat petang semalam menge­sahkan ada menerima laporan berhubung kejadian tersebut.

BORNEOPOST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...