Ke Asapkoyan2u

07 Mac 2011

SENJATA NCR PR MAKAN TUAN DI BAKUN

BELAGA- Laungan slogan "TANAH ADALAH KEHIDUPAN ADALAH TANAH" Nampaknya tidak dipedulikan oleh orang Belaga. Sebaliknya senjata ini makan tuan apabila Rakyat Belaga sudah faham dan tahu apa agenda sebalik isu NCR yg cuba diperjuangkan oleh PKR di Belaga.

Kenapa mereka bermati-matian perjuangan NCR??? huhu..agenda semakin kelihatan kerana tidak ada lagi isu lain yang mereka nak persoalkan di Belaga. Mana taknya YB serta kerjaan sudah berusaha keras dan hampir semua isu diselesaikan. KENAPA mereka masih perjuangkan NCR??? mereka sudah nampak lubuk $$$$$$. Mereka kesana kesini cuba mencari kes dan sangat terdesak kerana itu memang kerja mereka. Menyeluk duit orang kampung dengan claim bayar MAHKAMAH!!!AWAS!!!!

Agenda mereka ini terbukti, apabila minta duit dari TR Bato Bagi, Naha Jaley untuk bayar kos makamah kononnya. Sebaliknya Kes TR Bato Bagi tak perlu dibawa ke mahkamah pun. Kerajaan telah mengiktiraf kampung Naha Jaley dan telah membayar mereka pampasan ke atas NCR mereka.

Mereka nak janjikan Tanah, sungai dan gunung kepada penyokong mereka??? Sudah pasti mereka nak kembalikan kehidupan ORANG BELAGA seperti 10 Tahun yang lepas. Kembalikan kesusahan dan keperitan yang dilalui nenek moyang kepada generasi baru. SEDANG Mereka yang menghasut orang kampung ini tinggal mewah di bandar.

Perjuangan Mereka kononnya Tanah, tetapi tanah mereka ini di kampung tidak di usahakan. Awaslah rakyat Belaga. asapkoyan ingin menulis ini sekedar menyedarkan kita bahawa perjuangan mereka adalah bukan perjuangan unutk rakyat...sebaliknya perjuangan mereka adalah untuk periuk NASI Lubang duit mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...