Ke Asapkoyan2u

18 Januari 2013

RAKYAT PATUT TAHU: JENAYAH SEMAKIN MENINGKAT BILA LAWYER BURUK MASUK POLITIK??!!



TERKEJUT SUNGGUH!!! Bila satu kenyataan dikeluarkan bahawa antara punca atau faktor peningkatan berlakunya jenayah di Sarawak adalah disebabkan ramai lawyer atau peguam-peguam menjadikan politik menjadi punca periuk nasi mereka.

Semenjak lawyer-lawyer buruk ini bergiat aktif dalam Politik Negeri ini, pelbagai jenayah seperti demostrasi jalanan, rusuhan, serangan pergaduhan, fitnah, provokasi dan macam-macam lagi terjadi??

Bagaimana Lawyer2 buruk ini menjadikan POLITIK sebagai PERIUK NASI atau LUBANG DUIT Masuk????

1. MENGHASUT- apabila mereka menyertai politik yang menentang kerajaan, mereka bergerak kesana-kesini untuk menghasut atau menabur pelbagai fitnah bahawa kerajaan sangat kejam dan rakyat perlu menentang. 

Bila mereka mampu mengelirukan dan meloyar buruk rakyat maka berlakula kes seperti demostarsi haram atau meroskan harta benda awam.

2. MEMPROVOKASI- Loyar2 ini seringkali membuat provokasi agar berlakunya masalah antar rakyat dan kerajaan. Dengan cara ini maka mereka berpeluang untuk mengambil kes tersebut untuk dibawah ke MAHKAMAH...nah disinilah duit masuk ke kocek mereka!!!

3. MENIPU-  Secara halus mereka ini sangat pintar untuk membuat penipuan. Mereka menipu rakyat dan NGO Asing yang menajaa pergerakan mereka di Malaysia.  Bagaimana mereka menipu!!!!??? Nahhh...kita harus tahu bagaimana mereka mendapatkan sumber dana yang banyak untuk bergerak kesana-sini.

Dengan menyatakan bahawa mereka adalah AKTIVIS MASYARAKAT, AKTIVIS HUTAN, BINATANG, ALAM SEKITAR dan sebagainya......mereka membuat dan menghantar laporan kepada NGO ASING yang menyatakan bukti mereka menyelamatkan alam sekitar. INI jelas terlihat disetiap sepanduk-sepanduk setiap kali berdemo. Contohnya:- "SAVE RIVER", "SELAMATKAN HUTAN", HENTIKAN LYNAS", BERSIH 1.0-3.0" dan lain2..Cuba anda sendiri lihat semula sepanduk2 mereka!!!

Secara halusnya mereka menipu untuk mendapat duit rakyat dan dana Asing. Jika laporan mereka memperjuangkan POLITIK PAKATAN!!! Sah!!....DANA asing tak masuk!!

Setiap KES adalah duit bagi mereka!!! Sebenarnya perjuang Politik  atau perjuang untuk rakyat tidak ADA dan TIDAK JELAS sama sekali.

AK2u nak berikan satu contoh yang senang bagaimana Si Loyar2 buruk hendak cari duit untuk poket sendiri dan ambil duit rakyat!!!

MENGUTIP WANG PROSES BAGI KES MENUNTUT BALIK PAMPASAN ATAU MENUNTUT FAEDAH PAMPASAN HARGA RUMAH DI SUNGAI ASAP, BELAGA.!!!!

Dengan jelas dan terangan ini adalah taktik untuk mengambil duit rakyat!!!! Jika si Loyar2 ini benar2 Ikhlas dan jujur untuk menolong rakyat, kenapa pula nak kutip dulu WANG KOCEK!!! Proses??

Sebelum ini Rakyat Belaga dan Wakil Rakyat Belaga YB Liwan Lagang telah menuntut dengan kerajaan untuk memberi Rumah Percuma dan menuntut agar Pampasan Rumah Di Balui di kembalikan tanpa mengutip satu sen atau membawa kes ini ke Makahmah pun!!!! Maka Rakyat berjaya mendapatkan tuntutan tersebut.

Banyak lagi pendedahan selepas ini akan dinyatakan KENAPA SI LOYAR2 ini beriya iya nak masuk POLITIK!!! 

Hmmmm...Logik juga kan...kalau nak TUNGGU KES LIWAT/ROGOL serta sivil yang lain...mungkin lambat duit masuk!!! FIKIR-FIKIRANLAH!!!

INGAT!!!!! UNDI PAKATAN RAKYAT= MEMBUKA PELUANG KEPADA ORANG LUAR MENGUASAI SARAWAK!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan anda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...